Małgorzata Wiśniewska-Kamienik

Dyrektor placówki, pedagog, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej.

Drodzy Rodzice, zapraszam do zapoznania się z kilkoma informacjami dotyczącymi mojego życia, wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Pracą z małymi dziećmi zajmuję się od dawna, dzięki temu łatwiej jest mi zrozumieć ich myśli i zachowania. W mojej pracy zawsze staram się skupić pełną uwagę na moim małym pacjencie. Uważam, że wnikliwa obserwacja jest pierwszym krokiem do terapeutycznego sukcesu. Moim głównym celem zawodowym jest skupianie rozproszonych zmysłów. Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiki w Kielcach. Jestem absolwentką studiów podyplomowych na kierunku Oligofrenopedagogika w WSP w Kielcach, studiów podyplomowych na kierunku Terapia Pedagogiczna w WSSE w Warszawie oraz dwuletniego studium na kierunku Pomoc dzieciom z autyzmem i ich rodzinom w Fundacji Synapsis w Warszawie. Ze wszystkich tychetapów kształcenia wyniosłam dużo cennej wiedzy, dzięki której dziś ze spokojem staję przed moim pacjentem i staram się z nim rozmawiać w taki sposób, by był on najbardziej dla niego przystępny (i nie zawsze jest to rozmowa słowna). Przez wiele lat współpracowałam z Polskim Stowarzyszeniem Terapeutów Integracji Sensorycznej. W latach 2008–2019 prowadziłam specjalistyczne szkolenia I i II stopnia nadające certyfikat terapeuty integracji sensorycznej. Wykładałam metodę SI na studiach podyplomowych w WSR w Warszawie oraz WSSE w Gdańsku. Jako wykładowca od wielu lat współpracuję z Fundacją „Promyk Słońca” we Wrocławiu. Krocząc przez moją ścieżkę zawodową, nierzadko miałam okazję posłuchać mądrych ludzi i spotkać naprawdę wyjątkowe maluchy, które nauczyły mnie, w jaki sposób postrzegają świat i jak należy do nich mówić. W swoim życiu zawodowym specjalizuję się w pracy z dziećmi z autyzmem. Wraz ze swoim zespołem terapeutów prowadzę diagnozy specjalistyczne w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu. Moja praca polega na diagnozowaniu rozwoju małego dziecka i wdrażaniu odpowiedniego programu terapeutycznego. Zajmuję się terapią zaburzeń integracji sensorycznej – opracowałam w tym obszarze Kwestionariusz Identyfikacji Sensorycznej dla dzieci. Wierząc w siłę oddziaływań terapeutycznych stworzyłam pierwsze w Radomiu centrum terapii, w którym przeprowadzanych jest szereg działań diagnostycznych i terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Aktualnie jestem właścicielem i dyrektorem Centrum Terapii „Rozproszone Zmysły”, Niepublicznego Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Kocurek” oraz Niepublicznego Przedszkola „Rudy Kocurek”. Tworząc miejsce diagnozy i terapii dla moich małych pacjentów, kierowałam się zaspokojeniem kluczowych potrzeb każdego dziecka: bezpieczeństwa, miłości i spokoju. Uważam, że w pracy z dzieckiem osiągniemy sukces tylko wtedy, kiedy będzie ono spokojne, radosne i bezpieczne. W naszym centrum dostrzegamy ogromną wartość w zabawie, interakcji, regulacji oraz poczuciu bezpieczeństwa. Z tego powodu wspólnie z moim zespołem terapeutów stworzyłam autorski program Terapii Dziecka z ASD Play&Inter&Reg&Safe. W swojej pracy zawsze kieruję się holistycznym podejściem do problemów rozwojowych dziecka. Każdorazowo staram się patrzeć szeroko i widzieć więcej niż jest dostrzegalne na pierwszy rzut oka. Jeśli czegoś nie widać, nie słychać i nie czuć, nie oznacza to, że tego nie ma. Dzięki współpracy z profesjonalnym zespołem specjalistów każdego dnia mogę pomagać moim małym pacjentom w szerokim zakresie, zarówno terapeutycznym, jak i medycznym. Prywatnie jestem mamą dwóch dorosłych synów. Kocham zwierzęta, crossową jazdę na rowerze i kontakt z naturą. Codziennie staram się żyć aktywnie i czerpać ze świata tyle, ile jest tylko możliwe.  Moja chęć do działania podyktowana jest między innymi nieniknącym pragnieniem skupiania tego, co zostało kiedyś rozproszone. Rozwiń

Dagmara Witczak

Oligofrenopedagog, dyrektor przedszkola.

Absolwentka pedagogiki specjalnej. Z dziećmi z niepełnosprawnością pracuje od 1997 roku. Certyfikowany diagnosta i terapeuta zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow, terapeuta treningu słuchowego metodą Alfreda Tomatisa. Trener kształtowania umiejętności prospołecznych i zastępowania agresji dziecka.

Stale pogłębiam swoją wiedzę, uczestnicząc w różnych szkoleniach z zakresu pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi. Dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc zajęcia ze słuchaczami na studiach podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki. Praca to moja pasja, uwielbiam nowe wyzwania. Każdy rezultat mojego zawodowego działania w postaci pozytywnych efektów prowadzonej przeze mnie terapii jest dla mnie dużym osiągnięciem. Prywatnie kocham podróże i poznawanie nowych smaków.

Joanna Pszczółka-Korlaga

Psycholog, specjalista wczesnej interwencji, terapeuta Integracji Sensorycznej, certyfikowany diagnosta testu ADOS-2, hipoterapeuta.

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją psychologia kliniczna dziecka oraz podyplomowe studia Wczesna interwencja – pomoc dziecku i rodzinie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi z trudnościami w rozwoju oraz różnym stopniem niepełnosprawności.

Specjalizuję się w terapii i diagnozie dziecka ze spektrum autyzmu. Moje zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół rozwoju społeczno-emocjonalnego małego dziecka. Prowadzę terapię w nurcie rozwojowym poprzez zabawę, której podstawą jest komfort i poczucie bezpieczeństwa mojego małego pacjenta. Staram się stale rozwijać zawodowo i poszerzać swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w różnorodnych kursach, szkoleniach oraz konferencjach. Prywatnie jestem mężatką oraz mamą trójki dzieci w wieku szkolnym. Równowagę, radość i odpoczynek daje mi czas spędzony z rodziną oraz kontakt z naturą i zwierzętami.

Joanna Maria Rejtczak

Psycholog i terapeuta Integracji Sensorycznej. Certyfikowana diagnostka narzędzia ADOS-2.

Absolwentka magisterskich studiów psychologicznych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Specjalizuje się w diagnostyce i terapii dzieci ze spektrum autyzmu. Od 2008 roku pracuje klinicznie z dziećmi z autyzmem.

Jako psycholog i terapeuta stale pogłębiam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dążę do tego, by pomagać moim małym pacjentom w maksymalnie skuteczny sposób. Pragnę, by maluchy, które mnie odwiedzają, zawsze czuły się swobodnie i bezpiecznie – tylko w takiej atmosferze możemy zdziałać prawdziwe cuda. Prywatnie jestem mężatką i mamą trzech synów. W wolnym czasie kocham podróżować. Razem ze swoją rodziną regularnie wyruszam po nowe przygody. Poza podróżami uwielbiam tworzyć, zajmuję się rękodziełem artystycznym.

Ilona Rojek

Terapeuta Integracji Sensorycznej, pedagog edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, integracyjnej i terapeutycznej, oligofrenopedagog.

Absolwentka wydziału Pedagogiki Specjalnej i Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Pracę z dziećmi rozpoczęłam w 2007 roku i od tego czasu nie wyobrażam sobie innego sposobu na życie zawodowe. Współpraca z moimi pacjentami daje mi bardzo dużo satysfakcji, cieszę się, że mogę im pomagać. Dzięki mojej pracy nie znika we mnie motywacja do pogłębiania swojej wiedzy. Wierzę, że im więcej wiem, tym znacznie więcej mogę zdziałać. Prywatnie jestem miłośniczką przyrody, wolny czas spędzam na wycieczkach rowerowych.

Marta Celińska

Logopeda kliniczny, pedagog, terapeuta ręki

Absolwentka Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu (specjalność logopedia kliniczna), Uniwersytetu Wrocławskiego (specjalność: terapia pedagogiczna).

W swojej pracy zawsze staram się łączyć świetną zabawę z rozwijaniem szeroko rozumianej komunikacji. Indywidualne podejście do dziecka otwiera mi drogę do wdrożenia odpowiedniego planu terapeutycznego, dlatego nie nakazuję, tylko bawię się razem ze swoim małym pacjentem. Pamiętajmy, że zabawa jest idealną metodą nauki dla naszych pociech. Prywatnie kocham zwierzęta, szczególnie psy. Uwielbiam oglądać bajki Disney’a oraz chodzić w kolorowych skarpetkach.

Magdalena Sałbut

Nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, oligofrenopedagog oraz terapeuta treningu słuchowego metodą Alfreda Tomatisa.

Absolwentka Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego.

Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję, mierzoną uśmiechami moich podopiecznych. Kocham pomagać moim małym pacjentom i widzieć efekty mojej pracy.

Renata Grymuła

Pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, surdopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta Integracji Sensorycznej i terapii czaszkowo-krzyżowej.

Absolewntka studiów magisterskich na Wydziale Filozofii i Socjologii na UMCS w Lublinie. Ukończyła dwuletnie studium na kierunku Pomoc dzieciom z autyzmem i ich rodzinom w Fundacji Synapsis w Warszawie.

Swoją przygodę w pracy z dziećmi rozpoczęłam 2010 roku i okazała się ona być podróżą w jedną stronę – ciągle do przodu. Podążanie za dzieckiem w jego odkrywaniu świata – to daje mi radość i wyznacza kierunek mojej pracy. Staram się szukać przyczyn sercem, rozpuszczać je dłonią. Rozwój moich podopiecznych jest dla mnie najlepszą nagrodą i wciąż motywuje do pogłębiania wiedzy. Moja praca jest najlepszą jaką mogłam sobie wymarzyć – to nieprzerwana zabawa z dziećmi. Czas wolny wypełniają mi dwa kocury, szydełkowanie i wyprawy w głąb siebieą

Ewelina Zuba

Pracownik administracyjno-biurowy.

Absolwentka Wydziału Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Prywatnie jestem mamą jedynaka. Bardzo dużo satysfakcji czerpię z kontaktów z innymi ludźmi. Ciepła i przyjazna atmosfera ma w moim życiu ogromne znaczenie. Uważam, że dzięki widzeniu świata w jasnych barwach jest znacznie łatwiej kroczyć przez życie i realizować wyznaczane sobie cele. W wolnych chwilach uwielbiam spędzać czas w swoim ogrodzie. W ten sposób osiągam spokój ducha i wchodzę w stan prawdziwego zrelaksowania.

Żaneta Ćwiklińska

Pracownik administracyjno – biurowy

Prywatnie jestem mamą trójki cudownych dzieci. Bardzo cenię sobie kontakt z innymi ludźmi, jestem optymistycznie nastawiona do życia. Lubię uśmiechać się w każdym dniu i dostrzegać jego pozytywne strony. Uwielbiam podróżować i nieskromnie powiem, że robię przepyszne torty bezowe.

Jowita Droździkowska

Pedagog edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i terapeutycznej. Oligofrenopedagog.

Absolwentka Uniwersytetu im. Marii Skłodowskiej-Curie oraz Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego.

Od wielu lat jestem szczerze zakochana w pracy z małymi dziećmi. Uwielbiam obserwować, jak zmieniają się moi wychowankowie, jak poznają nowe rzeczy i rozwijają swoje umiejętności. W wolnych chwilach fotografuję rzeczywistość.

Natalia Kowalczyk

Nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Absolwentka Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu.

Pracę z dziećmi rozpoczęłam w 2014 roku. Daje mi ona poczucie spełnienia oraz nieustanną chęć niesienia pomocy. Staram się wyciągać do dziecka pomocną dłoń zawsze wtedy, kiedy jest to potrzebne. Pragnę, by przedszkolaki widziały we mnie osobę, która wesprze je w ich codziennych zmaganiach i zaradzi na powstałe trudności.

Aneta Wrześniewska

Oligofrenopedagog, pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Absolwentka wydziału Pedagogiki Specjalnej APS im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Odbyła staż w Centrum Terapii „SOTIS” w Warszawie.

Praca to moja pasja, a 10-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z ASD to nieustająca „wędrówka po górach”, które codziennie odkrywam na nowo. W wolnych chwilach ćwiczę, biegam, lubię obejrzeć dobry film bądź wciągnąć się w fascynującą literaturę. Prywatnie jestem mężatką i mamą cudownej córeczki.

Magda Redestowicz

Psycholog

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie o specjalności psychologia kliniczna.

Stale poszerzam swoją wiedzę, biorąc udział w licznych szkoleniach zawodowych dotyczących tematyki autyzmu oraz alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Praca z dziećmi ze spektrum autyzmu dostarcza mi wiele pozytywnej energii i stanowi dla mnie wyzwanie do ciągłego poszukiwania dróg dotarcia do dziecka.

Aleksandra Błędowska

Nauczyciel wychowania przedszkolnego i oligofrenopedagog.

Absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Od 2015 roku spełniam swój zawodowy cel, którym jest praca z dziećmi. Współpraca z przedszkolakami daje mi ogromną satysfakcję, dodaje energii i budzi entuzjazm. Każdego dnia staram się zapewnić swoim podopiecznym życzliwą i ciepłą atmosferę, a ich uśmiech jest dla mnie największą nagrodą. Jestem osobą pogodną i pozytywnie nastawioną do otoczenia. Uważam, że „uśmiech to najprostsza droga do drugiego człowieka”. Prywatnie jestem mamą Ali i Stasia.

Kinga Pileas

Pomoc nauczyciela.

Absolwentka Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu.

Pracę z dziećmi rozpoczęłam w 2018 roku. Sprawia mi ona wiele radości oraz dostarcza dużą dawkę pozytywnej energii. W mojej pracy robię wszystko, aby każdy dzień był radosny i pozytywnie różnił się od poprzednich. To dzięki wyjątkowym doznaniom zyskujemy wiedzę na temat świata i mamy coraz większą chęć do działania. Każdy odwzajemniony uśmiech malucha jest dla mnie ogromną motywacją do pracy. W wolnych chwilach lubię czytać książki i podróżować, poznając w ten sposób świat.

Kinga Sieradzka

Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog.

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku ze specjalnością: terapia pedagogiczna. Uczestniczka wielu szkoleń i kursów z zakresu pracy z dziećmi z autyzmem.

Praca z dziećmi jest dla mnie nie tylko ogromną pasją, ale także dużym wyzwaniem. Sukcesy dzieci dodają mi skrzydeł, są dla mnie wielką radością oraz motywacją do działania i nieustannego kształcenia się w tym, co robię. W pracy z maluchami zależy mi na budowaniu relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Prywatnie jestem miłośniczką sztuki, kawy i leśnych spacerów.